SvenskaSuomi

  •   30 dagars öppet köp
  •   Fri frakt över 999kr (ord. 49kr)
  •   Kostnadsfri faktura via Klarna

Ångerrätt och Returärenden

 

Ångerrätt

Hos oss på SPOTiLED har ni som privatkund 30 dagars ångerrätt! 

Som privatperson har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. (Men vi på SPOTiLED lämnar alltså 30 dagars ångerrätt.) Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Returfrakten betalas av kunden. Vill man som privatkund returnera en vara så följ nedan instruktion. Har ni frågor om detta är ni välkomna att kontakta vår kundtjänst på [email protected] eller på telefon 08 410 71 111 så hjälper vi er.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar efter mottagen och kontrollerad produkt/er. Returnerade produkter ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage och medföljande tillbehör. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under returfrakten. I de fall produkten är skadad eller inte komplett görs avdrag helt eller delvis på priset. Returerna skall märkas med ordernummer samt skickas till SPOTiLED, Alléplan 7, 13551 Tyresö. Skickas paketet till en servicepoint/ombud så tar behandligen av returen längre tid då vi hämtar paket en gång i veckan. För snabbaste behandling och återbetalning så ber vi er skicka paketet så att de levereras direkt till oss.

Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Specialbeställda produkter eller skräddarsydda produkter omfattas inte av ångerrätten. En produkt räknas som specialbeställd om det är en metervara eller om produkten på annat sätt anpassats eller monterats efter kundens önskemål.

Returfrakter

Vid eventuella returer så betalas denna av kunden. Returerna skall märkas med ordernummer samt skickas till SPOTiLED, Alléplan 7, 13551 Tyresö. Skickas paketet till en servicepoint så tar behandligen av returen längre tid då vi hämtar paket en gång i veckan. För snabbaste behandling och återbetalning så ber vi er skicka paketet så att de levereras direkt till oss. Returnerade produkter ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage och medföljande tillbehör. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under returfrakten. I de fall produkten är skadad eller inte komplett görs avdrag helt eller delvis på priset. Är produkten trasig eller på något sätt förändrad så godkänns inte returen. Efter att returen är godkänd så återbetalas beloppet företrädelsevis genom återbetalning via samma betalsätt som beställningen betalades med vid köpet. I övriga fall kontaktar vi er för att lösa det på bästa sätt.

Trustpilot

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Handla
Information
SvenskaSuomi