Ångerrätt & Garantier

Ångerrätt

Hos oss på SPOTiLED har ni som privatkund 30 dagars ångerrätt med fri returfrakt! 
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. (Men vi på SPOTiLED lämnar alltså 30 dagars ångerrätt.) Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Privatkunder har alltid fri returfrakt. Vill man som privatkund returnera en vara så gör man det enklast genom att kontakta vår kundtjänst på info@spotiled.se eller på telefon 08 410 71 111 så hjälper vi er.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar efter mottagen och kontrollerad produkt/er. Som privatkund har du alltid fri retur, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under returfrakten.
Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Garanti och reklamationsrätt

SPOTiLED.se säljer alla produkter med 1-2 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst på info@spotiled.se eller på telefon 08 410 71 111.

Erbjudanden och tips

Missa inte våra erbjudanden och tips, fyll i din epostadress så får du erbjudanden direkt när de dyker upp!

* E-post: