SvenskaSuomi
  •   30 dagars öppet köp
  •   Faktura Kort Swish
  •   Fri frakt över 999kr (ord. 59kr)

Köp- och leveransvillkor

 

Leveransvillkor

Fraktbolag och fraktkostnad
Vi använder oss av Postnord samt DHL för att leverera våra varor. Fraktkostnaden för leverans till ditt närmsta, eller valbart, ombud med DHL och Postnord Mypack är 59kr, är orderbeloppet över 999kr är leveransen fraktfri! Hemleveranser till privatpersoner kan antingen göras dagtid för 149kr med PostNord Home eller kvällstid med Budbee för 99kr. Företag betalar 99kr för DHL paket med utkörning alt 59kr för Servicepoint där det blir fraktfritt på ordrar över 999kr. Priser angivna inklusive moms. Med leverans till Servicepoint menas att din beställning hamnar på närmsta postombud eller valfri DHL Servicepoint. Detta innebär att ni kan hämta ut paketet i närmsta ICA, Hemköp eller liknande.​


Leveranstider
Lagervaror på vårt centrallager skickas samma dag för beställningar som lagts innan kl 13:00 på vardagar. Leveranstiden på lagervaror är normalt 1-3 vardagar inom Sverige. 
Icke lagervaror tar ofta mellan ca 3 dagar till 3 veckor, i de fall en produkt med leveranstid beställs kontaktar vi alltid kunden med en estimerat leveranstid. På varje produktsida framgår det om den finns i lager, är varan tillfälligt slut står istället den uppskattade leveranstiden. Vi gör alltid allt i vår makt för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Om leveransen tar längre tid än beräknat kan det bero på att tillverkaren dröjt med sin leverans. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Leveransstatus
När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med en länk till en leveransstatussida, där du kan följa leveransen från det att produkten/produkterna lämnar vårt lager till dess att de levereras till ditt närmsta postombud eller DHL Servicepoint. När paketet finns att hämtas ut aviseras detta via SMS till angivet mobilnummer. Om en leveransförsening skulle uppstå meddelar vi detta via telefon eller mail. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Vid de tillfällen som vår leverantör gör det omöjligt att fullfölja beställningen till dig kommer vi att i första hand erbjuda alternativa produkter, och i andra hand återbetala eventuell förskottsbetalning.

Skadat paket
Alla produkter som säljs via SPOTiLED.SE kontrolleras även från ev. transportskador mm innan de skickas vidare till er. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

Ej uthämtat paket
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 200 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt de extra kostnader som fraktbolaget debiterar oss. Liggetiden på ombudet är ca 7-14 dgr. 7 dagar på PostNords ombud som kan förlängas kostnadsfritt i PostNord-appen, 14 dagar är liggetiden på DHL Servicepoint innan paketen går i retur. Observera att kostnaden kan bli högre om det är skrymmande gods eller paket med volymvikt över 10 kilo.

Företagskunder
Till företag skickar vi antingen med DHL paket till en kostnad på 99kr, som körs ut till leveransadressen, eller med DHL Servicepoint som då levereras till närmsta utlämningsställe och kostar 59kr. Ni väljer i kassan vilken leveransmetod ni föredrar. Väljer ni DHL paket som leverans till företagsadressen under dagtid (innan kl. 16.00), så behöver adressen vara bemannad om inget annat avtalats med oss eller DHL. Tänk på att leveransen endast aviseras via mail när den skickas från oss men inte när den är påväg att köras ut. Om det inte finns någon som kan ta emot paketet levereras det till närmsta DHL serviceställe där det efter avisering kan hämtas ut mot uppvisande av legitimation. I de fall ingen varit på plats och mottagit paketet så debiteras en avgift som DHL tar för leveranshinder. Priserna angivna inklusive moms.

Returfrakter
Vid eventuella returer så betalas denna av kunden. Vi erbjuder returfrakt för paket med volymvikt upp till 10 kg för 99kr. Denna kostnad dras från summan som krediteras efter en retur. Kontakta oss så skickar vi en retursedel till er. Returerna skall märkas med ordernummer samt skickas till SPOTiLED AB, Dalarövägen 37E, 136 44 Handen. Skickas paketet till en servicepoint så tar behandligen av returen längre tid då vi hämtar paket en gång i veckan. För snabbaste behandling och återbetalning så ber vi er skicka paketet så att de levereras direkt till oss. Returnerade produkter ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage och medföljande tillbehör. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under returfrakten. I de fall produkten är skadad eller inte komplett görs avdrag helt eller delvis på priset. Är produkten trasig eller på något sätt förändrad så godkänns inte returen. Efter att returen är godkänd så återbetalas beloppet företrädelsevis genom återbetalning via samma betalsätt som beställningen betalades med vid köpet. I övriga fall kontaktar vi er för att lösa det på bästa sätt.

 

Ångerrätt/Reklamation

Ångerrätt
Hos oss på SPOTiLED har ni som privatkund 30 dagars ångerrätt! 

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. (Men vi på SPOTiLED lämnar alltså 30 dagars ångerrätt.) Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Returfrakten betalas av kunden. Vill man som privatkund returnera en vara så följ nedan instruktion. Har ni frågor om detta är ni välkomna att kontakta vår kundtjänst på [email protected] eller på telefon 08 410 711 11 så hjälper vi er.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar efter mottagen och kontrollerad produkt/er. Returnerade produkter ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage och medföljande tillbehör. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under returfrakten. I de fall produkten är skadad eller inte komplett görs avdrag helt eller delvis på priset. Returerna skall märkas med ordernummer samt skickas till SPOTiLED AB, Dalarövägen 37E, 136 44 Handen. Skickas paketet till en servicepoint/ombud så tar behandligen av returen längre tid då vi hämtar paket en gång i veckan. För snabbaste behandling och återbetalning så ber vi er skicka paketet så att de levereras direkt till oss.

Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Specialbeställda produkter eller skräddarsydda produkter omfattas inte av ångerrätten. En produkt räknas som specialbeställd om det är en metervara eller om produkten på annat sätt anpassats eller monterats efter kundens önskemål.

Garanti och reklamationsrätt 
SPOTiLED.se säljer alla produkter med 1-2 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Reklamationsrätten gäller endast vid ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte för fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion eller utseende, såsom ombyggnation, klippta/modifierade originalkablage, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst på [email protected] eller på telefon 08 410 71 111

 

Betalningsalternativ - Vi erbjuder faktura, delbetalning med konto, kortbetalningar samt Swish

Faktura och delbetalning med konto​
Faktura och delbetalning med konto erbjuder vi i samarbete med Avarda, en del av TF Bank. Vid köptillfället görs en sedvanlig kreditbedömning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få hem en kopia av kreditupplysningen per post och/eller digitalt. Kreditgivare är Avarda, en del av TF Bank. Fullständiga villkor för faktura och delbetalning med konto ser du i kassan innan du genomför köpet men här är även länkar till, Avardas kreditvillkor samt Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation. (Länk - kopiera och klistra in i ny flik för att läsa mer) http://avarda.com/media/2078/villkor-sekki-se-2023-01.pdf.

Faktura för privatpersoner
-Fakturan skickas till dig per e-post.
-Eventuell fakturaavgift tas ut enligt information i samband med köp.
-Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr.

Du kan välja att betala hela fakturabeloppet på en gång eller senare ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar, då läggs ditt köp över på ett Konto. Det lägsta beloppet att delbetala står angivet på fakturan. Mer information om Konto nedan samt i de fullständiga villkoren.

Betala i din egen takt
Kontobesked skickas per e-post i mitten på varje månad, med en aviseringsavgift på f.n. 39kr. Med delbetalning ges möjlighet att betala i egen takt i upp till 36 månader.

Kortbetalning
Vi använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard utvecklad av Visa och Mastercard för internetbetalning. Överföringen krypteras, vilket innebär att ingen obehörig kan komma åt dina kortuppgifter. Pengarna dras från ditt kort när du godkänner ordern. Betalningen går via betalväxeln Nets.  All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av Nets och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Vi har därmed aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. Vid betalning med kort fyller du i ditt kortnummer, kortets giltighetstid och CVC/CVV-kod. Vi accepterar betalning med VISA och MasterCard.

Swish
Är du ansluten till Swish så har du möjlighet att genomföra betalningar som dras direkt från ditt bankkonto. Ladda ned Swish-appen och följ instruktionerna i kassan när du ska betala.

Förskottsbetalning - (Finns i fliken för företag i kassan)
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)


Företag samt alternativ för privatpersoner

Faktura och kortbetalning för företag erbjuder vi i samarbete med SweaWebPay. Fakturan är på 30-dagar betaltid utan extra avgifter. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift.

Förskottsbetalning - (Finns i fliken för företag i kassan)
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)


Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). 

När du gör din beställning på SPOTiLED.se uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. Väljer du som privatkund att betala med faktura eller delbetalning så behöver ni även lämna ert personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.

Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall.

Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan ni enkelt avregistrera er från detta.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Trustpilot

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Handla
Information
SvenskaSuomi