Leveranser

Posten.se     


Vi använder oss av Posten och DHL för att leverera våra varor. Vi erbjuder alltid fri frakt inom Sverige.

Lagervaror skickas samma dag för beställningar som lagts innan kl 13:00 på vardagar. Leveranstiden på lagervaror är normalt 1-3 vardagar inom Sverige och hamnar på närmsta postombud eller DHL Servicepoint. Postombud eller Servicepoint innebär att ni kan hämta ut paketet i närmsta ICA, Hemköp eller liknande.

Om produkten finns på vårt centrallager och leveransen sker inom Sverige tar det normalt 1-3 arbetsdagar innan produkten kommer fram. Icke lagervaror tar mellan 1-3 veckor i dessa fall kontaktar vi er alltid med ett estimerat leveransdatum. Lagersaldo framgår på varje produkt, är varan tillfälligt slutsåld står istället den uppskattade leveranstiden.Vi gör alltid allt i vår makt för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Om leveransen tar längre tid än beräknat kan det bero på att tillverkaren dröjt med sin leverans. Alla produkter som säljs via SPOTiLED.SE kontrolleras även från ev. transportskador när de kommer från leverantör.

Vi ser även till att du skall veta när din leverans kommer, så om leveransen av någon anledning skulle gå över tiden så får du information om det direkt.
Allt för att du skall känna dig trygg med vad som händer från det att ordern läggs.

Leveransstatus

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med en länk till en leveransstatussida, där du kan följa leveransen från det att produkten/produkterna lämnar vårt lager till dess att de levereras till ditt närmsta postombud.

Leveransförsening

Om en leveransförsening skulle uppstå meddelar vi dig detta via telefon eller mail. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post: info@spotiled.se eller telefon: 08-410 71 111. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du packar upp produkterna och inspekterar dem noggrant.

För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Posten företagspaket / DHL Paket

Till företag skickar vi företrädelsevis med DPD Företagspaket 16.00 och DHL Paket, utan kostnad för frakt. Med detta leveranssätt sker leverans till företagsadressen under dagtid (innan kl. 16.00). Tänk på att leveransen inte aviseras i förväg, att den angivna leveransadressen måste vara en registrerad företagsadress och att det måste finnas en bemannad reception eller möjlighet för någon att ta emot paketet under hela dagen fram till kl. 16.00. Om det inte finns någon som kan ta emot paketet levereras det till närmsta Posten Företagscenter, Postombud eller DHL serviceställe där det efter avisering kan hämtas ut mot uppvisande av legitimation.

Om ni hellre önskar att få paketet levererat till ditt närmsta postombud / DHL serviceställe får ni gärna skriva detta i kommentarsfältet i kassan.

Postförskottsbetalning / DHL COD

Kostnaden för postförskott och DHL COD är fn 50 kr inklusive moms. Denna kostnad läggs på det totala ordervärdet som betalas när paketet hämtas ut från ditt ombud.

Ej uthämtat paket vid postförskottsbetalning

Kostnaden för ej uthämtat paket är 300 kr. Denna kostnad faktureras i samtliga fall ett paket ej blir uthämtat.

 

Leveranser till Norge

Mer information om detta finner ni genom att klicka på länken här.

Erbjudanden och tips

Missa inte våra erbjudanden och tips, fyll i din epostadress så får du erbjudanden direkt när de dyker upp!

* E-post: